Hetekre megbénulhat a vasúti áruszállítás Budapesten
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Több száz utas rekedt a Gárdony-Székesfehérvár közötti vasútpályán, mivel a vihar megtépázta a felsővezetéket és megrongálta a sínpályát. A Déi pályaudvar és Kelenföld között ráadásul kiment az áram, ezért több győri, pécsi járatot is töröltek.
Kisiklik a vonat, megsüllyed a töltés, és hasonló bajok adódhatnak abból, hogy a klímaváltozás a közlekedést sem hagyja érintetlenül. Megoldásként faültetést és más zöldmódszereket javasolnak a Glasgow-i Egyetem munkatársai, elvetve a „szürke”, azaz jórészt betonozásra épülő védekezést.
A sárlavina miatt a 12-es főút is járhatatlan lett.
A kiskörei Tisza-híd mindössze egy nyomtávú, azt használják az autók és a vonatok, váltakozó irányban, jelzőlámpás irányítással. A 130 éves hídon mindent felújítanak a csatlakozó utakkal együtt, de bővítés nem lesz.
Az árvíz utáni felújítás főként a Dombóvár–Kaposvár–Nagykanizsa, a Barcs–Nagykanizsa, a Szombathely–Pécs, illetve a Sopron–Pécs viszonylatban közlekedő vonatok utasait, illetve az Agram nemzetközi InterCity vonatpár utasait érinti.
Elkészült a Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasút pálya felújításának második üteme. A Kelenföld és Tárnok között elvégzett korszerűsítés nettó 30,9 milliárd forintba került, a beruházást Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át pénteken.
Romániában a személyvonatok átlagsebessége óránként 43 kilométerre, a tehervonatoké átlagosan 21 kilométerre csökkent a rossz pályák miatt – mondta Nicolae Micu, a vasúti infrastruktúrát fenntartó CFR SA vezérigazgatója egy szerdai bukaresti sajtótájékoztatón.
Másfél hónap van a Piliscsaba és Esztergom közötti felújított vasútvonal műszaki átadásáig. A pályán végighaladt az első szerelvény, egy Desiro motorvonat. A 2-es vonal ezen szakasza korábban tele volt lassújelekkel, most azonban van olyan része, ahol 100 kilométer/óra sebességre is felgyorsíthatnak a vonatok.
Apafáig megszüntetnék a mostani sebességkorlátozásokat, és felújítani a debreceni Nagyállomás vágányait, felsővezetékeit, ha pénzt tudnának nyerni ehhez a következő uniós költségvetésből. A korszerűsítést összekötnék a debreceni Petőfi térre tervezett intermodális csomópont építésével. Ha minden tervet meg tudnak valósítani Debrecen és Budapest között tovább csökkenthetik a vonatok menetidejét – derül ki a dehir.hu cikkéből.
Két órán belül Budapestre érhetnek Debrecenből a vonatok, ha felújítják a Püspökladány és Debrecen közötti vasúti pályát is. Szajol és Püspökladány között már tart a korszerűsítés. A vonatok sebessége 160 kilométer/órára nőhetne a felújított szakaszon – írja a dehir.hu.
A kormány megemelte a MÁV Zrt. részére a vasúti pályahálózathoz nyújtott állami támogatást 66 milliárd 941 millió forintra 41 milliárd 882 millió forintról.